Café och skolrestaurang Tuva

Hos oss behöver du aldrig vara hungrig. Vi har ett mysigt café och en nybyggd skolrestaurang.

Tre elever umgås och tittat på en telefon i cafémiljö.

Café Nära dig

När du kliver in i huvudentrén på skolan möts du av doften av kanelbullar. Om du fortsätter rakt fram kommer du till Café Nära dig. Vi har ett brett utbud av mackor, fika och dryck. Vi är ett nötfritt café och hos oss finns både gluten- och laktosfritt. När solen skiner finns Klings glass i frysdisken!

Missade du frukosten i morse?

Vi erbjuder en hel baguette med två drycker för 28 kronor eller en halv baguette med två drycker för 18 kronor.

Våra öppettider är måndag till fredag 07.00-15.20.

Skolrestaurang Tuva

Som elev hos oss äter du vällagad mat i en nybyggd skolrestaurang. Vi lagar det mesta från grunden. Här serveras alltid ett huvudmål och ett vegetariskt alternativ för de som inte äter kött.

Vad blir det för mat?

På skolmaten.se kan du se matsedel för innevarande vecka.

Specialkost

Vi serverar alltid ett vegetariskt alternativ. Om du har en allergi eller intolerans behöver du lämna medicinskt intyg så fort som möjligt.