Stöd från skolan vid flytt

Kan man verkligen flytta hemifrån, till en helt ny stad, när man är femton, sexton år? Det kan såklart kännas läskigt med en sådan förändring. Vi förstår det. På Vadsbogymnasiet är vi vana vid att ta emot elever från andra delar av Sverige. Vi finns därför med och stöttar och hjälper, både inför en flytt och under din studietid.

Funderar du på att flytta till Mariestad för att gå på Vadsbogymnasiet och har frågor som rör flytten? Kontakta rektorn för det program du funderar på att välja.

Varje klass har en mentor, mentorn finns för att hjälpa och stötta eleverna i klassen. Du kommer att få kontaktuppgifterna till din mentor när du börjar på ett program hos oss.

I klasser där det kommer elever från andra delar av Sverige ordnas även en introduktion där klassen lär känna varandra.