Biblioteket

På Vadsbogymnasiet finns ett bibliotek med brett utbud där du kan låna böcker och sitta och plugga.

Två elever studerar i biblioteksmiljö.

Till biblioteket är du välkommen för att låna böcker och plugga. Här finns även skrivare där du kan skriva ut dokument som du behöver för dina studier.

Du kan via Vadsbogymnasiets bibliotek låna böcker även från de andra biblioteken i Bibliotek Mellansjö, som är ett samarbete mellan biblioteken i kommunerna Gullspång, Hjo, Karlsborg, Mariestad, Skövde, Tibro, Tidaholm och Töreboda.

• Måndag – torsdag klockan 8.00–16.00
  • Fredag klockan 8.00–14.00

Biblioteket är bemannat under följande tider

• Måndag 8.00–16.00
  • Tisdag: 8.00–13.00
  • Onsdag: 10.00–15.30

Övrig tid har elever möjlighet att sitta i biblioteket för att studera.

Så lånar du böcker

För att låna böcker behöver du ett lånekort. Lånekortet beställer du digitalt via e-tjänsten nedan. Du behöver Bank-ID för att beställa lånekortet via e-tjänsten. Har du inte det kan du istället beställa via ett formulär som du hämtar i biblioteket. Är du under 16 år behöver du även vårdnadshavares underskrift, oavsett om du beställer via e-tjänsten eller på blankett.

Du kan låna böcker direkt på biblioteket eller digitalt via Bibliotek Mellansjö.