Lärplattformen Haldor

Du som elev arbetar i Haldor genom Teams-applikationen på din skoldator. Du kan också komma åt Teams och Haldor via en webbläsare på en annan dator, eller i appar i en smartphone.

Så här når du Haldor

Du som elev arbetar i Haldor genom Teams-applikationen på din skoldator. Du kan också själv komma åt Teams och Haldor via en webbläsare på en annan dator, eller i appar i en smartphone.

Information du hittar i Haldor

Som elev och vårdnadshavare har du möjlighet att ta del av information i inlägg, planeringar av kurser, aktuella uppgifter, och bedömningar av slutförda uppgifter. Inför utvecklingssamtalen kan du som elev eller vårdnadshavare se omdömen i de kurser som är aktuella just nu. Vårdnadshavare kan logga in och få tillgång till all information i Haldor så länge du som elev inte är myndig.

Vårdnadshavare i Haldor

Du som vårdnadshavare når Haldor via appen Haldor Förälder.

1. Ladda ner appen Haldor Förälder i App Store eller Google Play.
  2. Välj "Logga in", hitta "Mariestads kommun" i rullisten och använd BankID på mobilen eller annan enhet för att logga in.

Om du har flera barn på skolan kan du växla mellan barnen högst upp.
Under "Mer" (längst ner till höger) hittar du bland annat "Möten" (utvecklingssamtal) och en samlad vy över din ungdoms "Utvecklingsöversikt". Denna del av Haldor kommer vi kontinuerligt fylla med innehåll under åren.

Logga in i Haldor via en webbläsare

1. Gå till inloggning. Länk till annan webbplats.

Om du har flera barn på skolan kan du växla mellan barnen i nedre delen av vänstermenyn. Under "Utvecklingssamtal" hittar du inbjudan och tider att boka. Under "Utvecklingsöversikt" får du en samlad vy över din ungdoms skolsituation med till exempel omdömen i de olika kurserna eleven läser.