Lär känna oss

Att göra gymnasievalet handlar inte bara om att välja program, vilken skola du väljer är minst lika viktigt. På Vadsbogymnasiet vill vi att du ska känna dig välkommen och omhändertagen, här har vi samlat information så du ska lära känna oss.

• Att gå på Vadsbogymnasiet

Hur är det att gå på Vadsbogymnasiet? Bästa sättet att få svar på det är att fråga de som vet, våra elever.

• Skolans verksamhetsidé

Vi har en tydlig idé om vad du som elev ska mötas av hos oss. Här kan du läsa om vår verksamhetsidé.

• Detta finns på skolan

Vadsbogymnasiet är lagom stort, och du har nära till allt. Här finns allt du behöver helt enkelt. Moderna och välutrustade lektionssalar, café, matsal, bibliotek och utrymme för socialt häng så klart.

• Elevinflytande

För oss är det viktigt att du som elever känner dig sedd och hörd i skolan. Vi vill att du ska kunna påverka och bidra till att skolan blir ännu bättre.

• Anpassningar och särskilt stöd

Som elev hos oss har du möjlighet att få olika typer av anpassningar och stöd om du har behov av det.