Högskoleförberedande program

Att välja gymnasieprogram kan vara svårt. För att förenkla beslutet och göra ett första urval kan du fundera på om du vill plugga vidare efter studenten eller inte. Om ett liv på högskola eller universitet lockar dig är det ett bra beslut att välja ett högskoleförberedande program.

• Ekonomiprogrammet

Är du nyfiken på företagande? Vill du få en bred utbildning för att kunna läsa vidare efter studenten? Då tror vi att ekonomiprogrammet kan vara något för dig.

• Naturvetenskaps­programmet

Gillar du naturvetenskap och experiment? Vill du ha de bästa möjliga förutsättningarna för vidare studier? Då tror vi att naturvetenskapsprogrammet kan vara något för dig.

• Samhällsvetenskaps­­programmet

Är du intresserad av människan, samhället och världen? Är du en person som gillar att utmana dig själv och gärna ger dig in i diskussioner? Är du nyfiken och studiemotiverad? Då tror vi att samhällsvetenskaps­programmet kan vara något för dig.

• Teknikprogrammet

Är du en kreativ problemlösare som är intresserad av hur tekniska saker fungerar? Vill du läsa ett brett program som innehåller allt från teoretisk matematik till design? Då tror vi att teknikprogrammet kan vara något för dig.