Artikeln publicerades 3 november 2023

Träffa El- och energiprogrammet och Marinteknikutbildningen på Arena Skövde

Två elever i en elverkstad visar upp elverktyg.

Den 7 november finns El- och energiprogrammet med inriktningen automation samt Marinteknikutbildningen från Vadsbogymnasiet på plats i Arena Skövde för att visa upp sin verksamhet.

Den populära inriktningen automation på el- och energiprogrammet finns närmast i Mariestad för sökande i området. Marinteknikutbildningen är riksrekryterande och en av tre marinteknikutbildningar i Sverige. Vi finns på plats med representanter från skolan under gymnasiemässan i Arena Skövde för att berätta mer och väcka nyfikenhet kring utbildningarna.

I Skaraborg har vi ett brett utbud av gymnasieprogram och utbildningar att välja på. Utbildningar och inriktningar skiljer sig lite åt mellan kommunerna. Därför är det viktigt att visa bredden på utbildningar. Genom utbildning Skaraborg har ungdomar bosatta i någon av våra 15 kommuner möjlighet att söka till vilken gymnsieskola de vill i Skaraborg.