Artikeln publicerades 13 mars 2024

Student 2024

Studentutspring från Jubileumsteatern Karlsholme.

Sjung om studentens lyckliga dag!

Fredag den 14 juni firar Vadsbogymnasiet studentavslutning. Välkommen att ta emot din student och fira med oss på Jubileumsteatern på Karlsholme.

Under förmiddagen samlas studenter, lärare och övrig personal på Vadsbogymnasiet för avslutningar klassvis och gemensam brunch.

Därefter går studenterna i kortege till Jubileumsteatern på Karlsholme. Kortegen startar klockan 12.00 på Vadsbogymnasiet och går genom centrala Mariestad till Karlsholme. I kortegen deltar även Mariestads musikkår.

Klockan 12.45 har Vadsbogymnasiets studenter och personal en avslutningshögtid med musik, tal och stipendieutdelningar inne på Jubileumsteatern.

Vi avslutar dagen och studenternas sista gymnasieår med ett traditionellt utspring till vänner och anhöriga. Utspringet beräknas starta vid klockan 13.30 och sker klassvis.

Utspringsordningen beslutas av studentkommitté och skolledning under maj och publiceras därefter här på hemsidan.

Varmt välkommen!