Anpassad gymnasieskola

Hit kan du söka om du har en utvecklingsnedsättning eller hjärnskada och är under 20 år. Du behöver inte ha gått i anpassade grundskolan för att få söka.

Anpassad gymnasieskola ger dig en god grund för att kunna studera vidare eller söka arbete och för att kunna delta aktivt i samhällslivet.

Utbildningen i anpassad gymnasieskola ska stimulera social gemenskap och utveckla din förmåga att självständigt och tillsammans med andra lära dig att använda dina kunskaper. Anpassad gymnasieskola är flexibel så att alla elever kan utvecklas så långt som möjligt utifrån egna förutsättningar och utbildningens mål.

• Fastighet, anläggning och byggnation

Gillar du reparera och underhålla fastigheter, trädgårdsskötsel och maskiner? Då tror vi att anpassat gymnasieprogram fastighet, anläggning och byggnation kan vara något för dig.

• Hotell, restaurang och bageri

Gillar du att laga mat, baka och servera? Då tror vi att anpassade gymnasieskolans program hotell, restaurang och bageri kan vara något för dig.

• Individuellt program

Vill du lära dig saker som gör dig mer självständig och aktiv i vardagen? Då tror vi att anpassade gymnasieskolans individuella program kan vara något för dig.